آلم استور
فروشگاهي

اين روزها مس و ظروف مسي طرفداران زيادي را به خود جلب كرده اند. چرا كه به لحاظ ارزش و فوائد زيادي كه ظروف مسي در طب سنتي داشته و دارند. اين فرهنگ سازي هاي اخير در رابطه با استفاده از ظروف مسي به عنوان جايگزين ديگر ظروف در بازار و همچنين ارزش مادي و نيز هنري كه اين فلز دارد باعث شده تا اين روزها علاقه مندان بيشتري به سمت آن كشش پيدا كنند. با آلميس همراه ما باشيد.

علاوه بر آن مس يك فلز انعطاف پذير بوده و قابليت نقش گيري در هر سطح و شكلي كه هنرمند به آن علاقه مند هست را دارد، مس يك فلز با قابليت ضد ميكروبي، ضد التهابي و نيز تنظيم كننده عملكرد غده تيروئيد است، علاوه بر اين مس مي تواند در تسكين درد مفاصل، تنظيم ريتم قلب و بسياري موارد ديگر تاثير گذار باشد.

مس ماده اي نيست كه به طور طبيعي در بدن وجود داشته و يا آن را توليد كند و منبع تامين آن بايست منبعي در خارج از بدن باشد، از اين رو استفاده از ظروف مسي مي تواند جايگزين خوبي در اين شرايط باشد.

ظروف مسي يكي از بهترين هديه و مناسب ترين كادوهاست. علت ان است كه ظروف مسي در كنار زيبايي و جنبه تزييني كه دارد مي تواند مورد استفاده قرار بگيرد. به عنوان مثال سيني هاي قلمزني شده روي مس هم به عنوان تزئين به ديوار منزل يا محل كار شما نصب مي شود و هم مي توان از ان به عنوان سيني بسيار شيك و با كلاس استفاده كرد. يا بشقاب ميناكاري نيز هديه اي بسيار مناسب است و در كنار زيبايي قيمت مناسبي نيز دارد. به همين دليل انتخاب ظروف مسي براي كادو دادن بسيار مناسب است .

چگونه ظروف مسي را تميز كنيم؟

سه روش تميز كردن قسمت خارجي ظروف مسي :

  1. يك فنجان آبليمو را داخل يك ظرف بريزيد و با مقدار كمي پودر رخت شويي مخلوط كرده و آن را با يك پارچه نرم يا اسفنج روي بدنه ظرفتان بكشيد. به اين ترتيب لكه هاي سياه روي ظرف از بين مي رود.
  2. در اين روش فقط كافي است، سس گوجه فرنگي را روي بدنه ظرف مسي بماليد و چند دقيقه به آن فرصت دهيد تا روي ظرف باقي بماند. بعد سس را با نيروي بيشتر از روي ظرف پاك كنيد. به صورتي كه لكه اي روي آن باقي نماند. در آخر ظرفتان را بشوييد و معجزه سس گوجه را روي ظرفتان ببينيد.
  3. شما به يك جلاسنج نياز داريد. به اين ترتيب كه سطح بيروني ظرفتان را با يك لايه از جلاسنج بپوشانيد و بعد از گذشت ۵ تا ۱۰ دقيقه با يك پارچه نرم آن را از روي ظرفتان پاك كنيد. بعد با استفاده از يك پارچه زبر ظرفتان را تميز كنيد تا مثل روز اول نو شود.

تميز كردن قسمت داخلي ظروف مسي:

اگر پس از طبخ غذاهاي ترش يا غذاهايي كه آب آشاميدني كلردار دارند در داخل ظرفتان لكه هاي سياه ديديد، نگران نباشيد. اين لكه هاي سياه سلامتي شما و اعضاي خانواده تان را تهديد نمي كند. براي براي تميز كردن اين لكه ها از مخلوط خاكستر با پودر ظرف شويي استفاده كنيد. حالا فقط يك اسفنج براي تميز كردن ظرفتان كافي است. هرگز براي اين كار از سيم ظرفشويي استفاده نكنيد. اگر قرمزي مس در داخل ظرفتان نمايان شد، حتما آن را قلع اندود كنيد. البته بايد بدانيد كه پخت شيريني و برنج در چنين وضعيتي مانعي ندارد. اما غذاي ترش يا غذايي كه با آب كلردار درست مي شود، نبايد در چنين ظرفي پخت شود.

چگونه ظروف مسي اصل را از غير اصل تشخيص دهيم؟

ساده ترين و ابتدايي ترين راه براي اين كار سوال پرسيدن از افراد كاربلد در اين زمينه است. براي مثال مسگران قديمي كه مهارت بالايي در شناسايي اين ظروف دارند، مي توانند به شما كمك كنند. اما گاهي اوقات شايد خودتان بخواهيد ظروف مسي اصل از غيراصل را بشناسيد.

  1. تشخيص از روي رنگ ظروف مسي

اولين راه براي تشخيص ظروف مسي تقلبي اين است كه رنگ بدنه ي آن ها را بررسي كنيد، ظروف مسي اصل به رنگ سرخ و درخشان هستند كه اين موضوع به ما باكيفيت بودن و خلوص مس به كاررفته در اين ظروف را نشان مي دهد. در مقابل ظروف مسي تقلبي چون معمولاً از آلياژ مس و برنج به نسبت يك به دو ساخته مي شوند رنگ بدنه آن ها زرد است و درخششي هم ندارند.

  1. تشخيص از روي ظاهر

در ساخت ظروف مسي، بعضي از ورق هاي مس ايراداتي در خودشان دارند كه يكي از مهم ترينشان پوسته بودن ورق مس است. ظروف مسي اصل و باكيفيت نبايد پوسته پوسته شده باشند و بايد كاملاً صاف، هموار و بدون هيچ گونه فرورفتگي و خوردگي و خراش باشند.

در برخي از ظروف مسي قلم زني شده ممكن است فشار قلم يا نازك بودن ورقه مس باعث سوراخ شدن ظرف شده باشد پس ظروف مسي را كاملاً نگاه كنيد تا روي آن ها هيچگونه سوراخي نباشد.

  1. تشخيص با ضربه زدن بر روي آن

روش ديگر براي تشخيص ظروف مسي تقلبي ضربه زدن به ظروف است. فلز مس چون نرم است وقتي به ظروف مسي اصل و باكيفيت ضربه مي زنيد صداي ضعيف و بمي از خودش ايجاد مي كند ولي وقتي به ظروف مسي تقلبي يا بي كيفيت ضربه بزنيد صداي بلند و تيزي توليد مي كند.

 

نكاتي كه در هنگام خريد ظروف مسي بايد به آن توجه كنيد

  1. توجه به قيمت: هنگام خريد هر كالايي توجه به قيمت مهم ترين نكته خواهد بود. هرچه مس به كار رفته در كار بيشتر باشد، مسلما قيمت هم بالاتر خواهد بود. در بازار انواع ظروف مسي براساس نياز و سليقه شما وجود دارد، از گران گرفته تا ارزان.
  2. توجه به شفافيت كار: هنگام خريد به شفافيت بدنه ي ظرف دقت كنيد. هرچه شفافيت كار بيشتر باشد نشانه ي مرغوبيت مس به كار رفته در آن است.
  3. توجه به بدنه ظرف: هنگام خريد توجه كنيد كه بدنه ي ظرف بدون فرورفتگي، ترك خوردگي و شكستگي باشد.
  4. دقت در ماشيني يا دست ساز بودن كار: در بازار ۲ نوع ظرف مسي وجود دارد، دست ساز و ماشيني. در ظروف دست ساز جاي قلم كاري مشخص خواهد بود و سنگين تر هستند چون نشان دهنده اين است كه مقدار مس بيشتري در آن به كار رفته است. اما در ظروف ماشيني يا كارخانه اي اثري از قلم كاري را مشاهده نخواهيد كرد و سطح كار صاف و صيقلي خواهد بود. اگر قصد خريد داريد، سعي كنيد ظروف دست ساز را انتخاب نماييد چون علاوه بر كيفيت، به لحاظ زينتي هم بسيار زيباتر هستند.
امتیاز:
بازدید:
[ ۳ شهريور ۱۴۰۱ ] [ ۰۷:۴۷:۵۴ ] [ ss ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی