آلم استور
فروشگاهي

مزاياي خريد ظروف مسي براي خانه

براي محافظت از سلامتي، نياكان ما فكر مي‌كردند كه خريد ظروف مسي مزاياي زيادي دارد. مهم‌ترين مزاياي استفاده از ظروف مسي در اينجا به‌اختصار موردبحث قرار مي‌گيرد. به دليل خواص آنتي‌اكسيداني قوي، مس از بدن ما در برابر آسيب راديكال‌هاي آزاد محافظت مي‌كند. در صورت خريد و استفاده از ظروف مسي، سيستم ايمني بدن شما تقويت مي‌شود.

بازسازي سلول توسط مس كمك مي‌كند. مصرف مس به پيشگيري از ابتلا به بيماري‌هايي مانند ديابت، سرطان، بيماري آلزايمر و آسيب مغزي و همچنين بيماري‌هاي چشمي، قلبي و عضلاني كمك مي‌كند. مس روند پيري را كند مي‌كند. اين ماده شيميايي به لطف قابليت‌هاي آنتي‌اكسيداني و بازسازي سلولي به شادابي و تجديد پوست ما كمك مي‌كند.

يكي ديگر از وظايف مس، سنتز ملانين است. ملانين يك جزء حياتي و ضروري در سنتز رنگ‌هايي است كه در مو، چشم و پوست ديده مي‌شود. اين ماده به‌وفور سرشار از مس است. مس همچنين به جذب آهن در بدن كمك مي‌كند و عملكرد سيستم عصبي را افزايش مي‌دهد. يكي از مزاياي اضافي مس در بدن پيشگيري و درمان كم‌خوني است. يكي ديگر از مزاياي مهم مس خواص ضد ميكروبي آن است. استفاده از ظروف مسي رشد و تكثير باكتري‌ها و ميكروب‌ها را متوقف مي‌كند.

 

معايب و زيان‌هاي ظروف مسي براي استفاده

با دانستن مزاياي استفاده و خريد ظروف مسي، ممكن است كنجكاو باشيد تا در مورد معايب ظروف مسي و مضر بودن يا نبودن آن‌ها براي بدن و سلامتي ما بدانيد. پاسخ به اين پرسش در زير ارائه‌شده است. اگر لبه‌هاي ظروف مسي داراي خراش يا لكه باشند، مشكلات زيادي خواهيد داشت زيرا قلع كاري نامناسب است.

هنگام خريد ظروف غذاخوري مسي بايد به كيفيت آبكاري قلع توجه كنيد. به‌منظور جلوگيري از آزار و اذيت عيوب صفحات مسي، بايد ظروف خود را نيز مرتباً قلع‌وقمع كنيد. هنگامي‌كه ظروف مسي پوشش ضخيم وبرتري از قلع ندارند، مسائل زير به وجود مي‌آيند:

در اين ظروف غذا مقداري از ارزش غذايي خود را از دست مي‌دهد. مقدار زيادي مس در هنگام گرم شدن غذا وارد غذا شده و در كبد ما رسوب مي‌كند. كبد ما درنهايت به دليل محتواي بيش‌ازحد مس از كار مي‌افتد. حتي مي‌تواند در شرايط شديد منجر به مرگ شود.

كودكاني كه در طول زمان بيش‌ازحد از ظرف‌هاي با جنس مس استفاده مي‌كنند ممكن است دچار مشكلاتي مانند غم و اندوه، بي‌خوابي و بيش فعالي شوند. در ظروف مسي فاقد قلع يا در ظروف با پوشش قلع آسيب‌ديده، غذا به‌سرعت تجزيه مي‌شود. در موارد خاص، حتي مي‌تواند منجر به بيماري‌هايي مانند جذام شود.

مسموميت غذايي ناشي از پختن غذاهاي اسيدي در ظروف مسي است. مطمئن شويد كه داخل ظرفي كه خريداري مي‌كنيد سفيد نشده باشد. براي بدن، سرب يك سم سمي است. اين ماده هنگام پختن در قابلمه مسي با غذا مخلوط مي‌شود و جذب بدن مي‌شود.

 

طريقه استفاده و نگه‌داري كردن از ظروف مسي در خانه

اكنون‌كه ظرف جديد موردنظر خود را انتخاب و خريداري كرده‌ايد، بايد دانش كافي در مورد نحوه استفاده و مراقبت از ظروف مسي جديد داشته باشيد. استفاده از قابلمه مسي و ساير ابزارهاي آشپزي بسيار آسان، كاربردي و سودمند است. براي استفاده و حفظ سلامت ظروف مسي نو يا مستعمل به نكات زير توجه كنيد.

سه ليوان شير مخلوط شده با مقداري آب را قبل از استفاده از قابلمه‌هاي مسي تازه يا تازه كنسرو شده بجوشانيد. بعدازآن تمام بشقاب را با شير بشوييد. اين ظرف شمارا تميز مي‌كند و طول عمر قلع داخل آن را افزايش مي‌دهد. براي جلوگيري از آسيب ديدن قلع داخل در هنگام استفاده از اين ظروف براي پخت‌وپز، ترجيحاً از كفگير و ملاقه چوبي استفاده شود.

قبل از استفاده، ظروف مسي را به‌درستي تميز كنيد. حرارت زير اين غذاها را كاهش دهيد. مس يك هادي قدرتمند است. گرماي شديد باعث سوختن قلع ظروف مي‌شود. هرگز غذا را براي مدت طولاني در اين ظروف نگهداري نكنيد. اين ظروف را در فواصل زماني معين قلع بندي كنيد تا از مشكلات سلامتي جلوگيري كنيد. مطمئن شويد كه ظروف شما باكيفيت، ضخيم و يكدست هستند.

پختن غذاهاي اسيدي در ظروف مسي هرگز ايده خوبي نيست. اضافه كردن لحظه آخري به غذا بايد ترشي خورش باشد. پخت‌وپز در اين ظروف بايد در سريع‌ترين زمان ممكن انجام شود.

 

راهنماي تميز كردن ظروف مسي

اكنون‌كه از ويژگي‌ها، مزايا و معايب ظروف مسي و همچنين نحوه استفاده و نگهداري از آن‌ها مطلع شديد، بهتر است در خصوص نظافت اين ظروف اطلاعات كافي داشته باشيد. صفحات مسي را نبايد در ماشين ظرف‌شويي شست. پس از شستن، آن‌ها را به‌سرعت خشك‌كنيد.

ظروف مسي نبايد داخل آن سيم‌كشي شوند. اين باعث خوردگي پوشش قلع داخل مي‌شود. اگر كف ظرف بسته است، آب اضافه كنيد و اجازه دهيد محتويات آن جدا شود. پس‌ازآن، با استفاده از يك اسكان ملايم، فضاي داخلي قابلمه مسي را تميز كنيد.

براي درخشش بيروني بشقاب‌هاي مسي از رب گوجه‌فرنگي، رب انار، رب آلو و يا هر رب‌ترش ديگري استفاده كنيد. مقداري از اين خميرها را روي سطح ظروف مسي بماليد و بعد از چند دقيقه آن را با برس سيمي يا اسكان كاملاً تميز كنيد.

همچنين مي‌توانيد آب‌ليمو يا دوغ را بانمك تركيب كنيد. اين مخلوط را روي سطوح مسي بيروني ظروف بماليد و بعد از مدتي آن‌ها را با آبكش بشوييد. ظروف مسي شما مانند روز اول با استفاده از اين فن درخشان و براق خواهند بود.

استفاده از محلول سركه و جوش‌شيرين براي برق انداختن سطح اين ظروف فن ديگري است. اين تركيب را روي ظروف مسي بماليد و بعد از چند دقيقه آن را به‌طور كامل با اسكان برداريد. با مخلوط كردن آرد سفيد، نمك و سركه، يك خمير صاف را روي سطح ظرف مسي خود بماليد. ظروف مسي شما با استفاده از اين مخلوط به‌طور جادويي برق مي‌گيرند.

 

چكيده كلي از راهنماي خريد ظروف مسي در بازار

ظرف هايي كه از مسي ساخته شده‌اند، علاوه بر زيبايي داراي يك سري كيفيت و مزيت‌هاي ديگر نيز هست كه در اين پست به آن‌ها پرداخته‌ايم. ظرف‌هاي مسي جديد كاربردي و كارآمد هستند و همچنين طرح‌هايي نفيس، مدرن، دوست‌داشتني و امروزي ارائه مي‌دهند. ازآنجايي‌كه مس يك رساناي قوي است و گرما را براي مدت طولاني‌تري حفظ مي‌كند و درعين‌حال به‌طور يكنواخت پخش مي‌شود، همه خورش‌ها طعم بهتري دارند و در قابلمه مسي پخته مي‌شوند.

از مزاياي خريد ظرف مسي مرغوب مي‌توان به رفع كم‌خوني، جذب بهتر آهن، توليد ملانين، خاصيت ضد ميكروبي، جلوگيري از پيري زودرس، مبارزه با بيماري‌هاي قلبي و عضلاني، سرطان، ديابت و … اشاره كرد. ظروف مسي كه كيفيت خوبي ندارند عبارت‌اند از مسموميت غذايي، كاهش ارزش غذايي، افسردگي، بي‌خوابي، رسوب مس در كبد و ازكارافتادن آن و حتي مرگ افراد.

ظرف‌هاي مسي اصلي كاملاً درخشان و سيقل هستند. آن‌ها قالب‌گيري زيبا و باكيفيت بالايي دارند. سطح صاف و يكنواختي دارند. كيفيت قلع داخل آن‌ها واقعاً بالا است. آن‌ها سبك نيستند و وزن مناسبي دارند. جذب مغناطيسي نمي‌شوند. از برترين توليدكنندگان ظروف مسي مي‌توان به الماس، آقاجاني، فيروزه، عتيقه و … اشاره كرد.

اين ظروف را بايد با استفاده از خميرترش، محلول آب‌ليمو يا آب مخلوط بانمك، سركه، جوش‌شيرين و ساير مواد مشابه تميز كرد تا مانند روز اول بدرخشند و برق بزنند. بااين‌حال، ظروف و قسمت كنسرو شده آن‌ها را هرگز نبايد با اين مواد پركنيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱ دى ۱۴۰۱ ] [ ۱۲:۴۰:۲۰ ] [ ss ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی